PSICHOLOGAS NĖRA TAVO PRIEŠAS
Psichologinės pagalbos paskirtis – prevencinėmis priemonėmis stiprinti mokinių psichologinį atsparumą ir psichikos sveikatą, skatinti saugios ir palankios ugdymuisi aplinkos gimnazijoje kūrimą, padėti mokiniams, mokytojams, kitiems švietimo įstaigos darbuotojams atgauti dvasinę darną, gebėjimą gyventi ir mokytis, aktyviai bendradarbiaujant su jų tėvais (globėjais, rūpintojais).
Psichologe gimnazijoje dirba
Kabineto Nr. 320
Darbo laikas
Savaitės dienos |
Darbo laikas |
Pietų pertrauka |
Pirmadienis |
8.00 – 17.30 |
12.30 – 13.00 |
Antradienis |
||
Trečiadienis |
8.00 – 17.30 |
12.30 – 13.00 |
Ketvirtadienis |
8.00 – 17.30 |
12.30 – 13.00 |
Penktadienis |
8.00 – 17.30 |
12.30 – 13.00 |
Kontaktai
Telefonas +370 37 55 12 55
Taip pat galite rašyti žinutę el. dienyne TAMO - „Psichologai“ – „Lina Labatmedienė“
Informacija
Psichologas
Svarbiausia mokyklos psichologo darbo sritis – pagalba vienokių ar kitokių sunkumų turintiems mokiniams. Kreipiamasi dėl pačių įvairiausių problemų – ilgai užsitęsusios prastos nuotaikos, nuolatinių konfliktų namuose ar su bendraamžiais, patiriamų patyčių, mokymosi sunkumų, nerimo, nepakankamo pasitikėjimo savimi, sunkumų kontroliuojant savo elgesį ar emocijas ir pan. Taip pat ateina pasitarti ir tie mokiniai, kurie nori sužinoti, kaip jie patys galėtų padėti krizę išgyvenantiems savo draugams. Svarbu atsiminti, jog problemos negali būti skirstomos į „dideles“ ir „mažas“ – dažnai aplinkiniai nuvertina vieni kitų rūpesčius sakydami, jog tai tik „smulkmena“ . Tačiau tai, kas kitam atrodo smulkmena, kartais gali būti labai svarbu.
Su mokiniais (ar, reikalui esant, jų tėvais, globėjais, mokytojais) psichologas daugiausiai bendrauja konsultacijų metu. Tiek pats faktas, jog buvo kreiptasi pagalbos, tiek visa informacija, kurią specialistas sužino susitikimų metu yra anonimiška. Psichologas ir klientas atsakomybę už problemos sprendimą dalinasi po lygiai – tam, kad situacija keistųsi reikia abiejų pusių pastangų. Psichologas nieko nesprendžia už besikreipiantį pagalbos žmogų – bendraudamas su klientu jis tiesiog padeda rasti jam geriausiai tinkančią išeitį. Arba išgyventi sunkias situacijas, kai aplinkinių paramos nebepakanka. Jei dėl mokinio kreipiasi suaugusieji, svarbu suprasti, jog psichologas nėra teisėjas, palaikantis vieną ar kitą pusę. Jo tikslas – padėti rasti tokį sprendimą, kuris būtų kiek įmanoma geresnis visiems. Tačiau norint pasiekti gerą rezultatą stengtis, keistis, daryti nuolaidas reikės ir vaikui ar paaugliui, ir suaugusiesiems.
Didelę konsultacijų dalį užimą pokalbiai. Kalbėti svarbu, nes kartais tam, kad sumažėtų slegiantys jausmai užtenka garsiai išsakyti kankinančias mintis. Tačiau susitikimų metu, priklausomai nuo kliento norų ir polinkių, gali vykti ir kitokia veikla – pvz. daromos įvairios piešimo užduotys, padedančios išreikšti ir suprasti savo vidinius išgyvenimus.
Taip pat taikomi ir psichologiniai testai, kurie padeda geriau pažinti savo asmenybę, turimus gabumus, profesinius interesus. Todėl pas psichologą gali kreiptis ir tie mokiniai, kurie neturi ypatingų sunkumų, tačiau nori giliau suprasti save, atrasti, ką norėtų daryti toliau, kokia sritis jiems būtų tinkamiausia, sužinoti, kokiu būdu galėtų pagerinti savo mokymosi rezultatus, išskirti savo stipriąsias ir silpnąsias puses.
Kokias pagrindines veiklas vykdau gimnazijoje
- Užsiėmimai mokiniams prevencinėmis ir švietimo temomis (savęs, emocijų pažinimo, bendravimo, psichoaktyvių medžiagų vartojimo prevencijos, patyčių ir smurto prevencijos ir kt.).
- Tyrimai (adaptacijos, patyčių ir kt.).
- Individualūs pokalbiai ir konsultacijos.
- Psichologinis įvertinimas.
Kada kreiptis psichologinės pagalbos
- Paauglys(ė) turi adaptacijos sunkumų (sunku prisitaikyti prie pakitusių aplinkybių gimnazijoje ar šeimoje).
- Paauglys(ė) turi emocinių sunkumų (nuotaikos greit kinta, liūdna(-s), bijo, pikta(-s), verkia ir pan.).
- Paauglys(ė) turi elgesio sunkumų (impulsyvi(-us), agresyvi(-us), nesilaiko taisyklių ir kt.).
- Paauglys(ė) turi mokymosi sunkumų (nesusikaupia, sunku mokytis, neatlieka namų darbų ir pan.).
- Paauglys(ė) turi bendravimo sunkumų (sunku bendrauti su draugais, nepasitiki savimi, patiria patyčias).
- Namuose kyla sunkumų bendraujant su savo paaugliu(e) (sunku jį(-ą) suprasti, susitarti).
- Paauglys(ė) vartoja psichoaktyvias medžiagas (nikotinas, alkoholis, narkotikai ar kt.).
Psichogolo pranešimai