Krizių valdymo komandos sudėtis 2025-2026 m. m.
Eil. Nr. | Vardas, pavardė | Pareigos įstaigoje | Pareigos komandoje | Kontaktai |
---|---|---|---|---|
1. | Vidmantas Vitkauskas | Direktorius | Komandos vadovas | 370 37 55 12 55 |
2. | Loreta Žilinskienė | Direktoriaus pavaduotoja ugdymui, atsakinga už komunikavimo organizavimą ir pavaduojanti vadovą jam nesant | Pavaduotoja | 370 37 55 10 62 |
3. | Lina Labatmedienė | Psichologė, atsakinga už psichologinės pagalbos organizavimą ir (ar) teikimą | Narė | 370 675 13 155 |
4. | Gintarė Orintienė | Socialinė pedagogė,karjeros specialistė, atsakinga už komunikaciją | Narė | 370 686 98 380 |
5. | Juozas Stasiukonis | Direktoriaus pavaduotojas ūkio reikalams, atsakingas už saugumo priemonių organizavimą | Narys | 370 698 45 809 |
6. | Eimantas Petrulevičius | Fizinio ugdymo mokytojas, atsakingas už pirmosios medicininės pagalbos ir pagalbos nukentėjusiems organizavimą | Narys | 370 616 50 955 |
7. | Skaidrė Kepalienė | Visuomenės sveikatos specialistė, atsakinga už pirmosios medicininės pagalbos organizavimą; | Narė | 370 678 06931 |
Gimnazijos krizių valdymo komandos narių funkcijos
Gimnazijos komandos vadovas – gimnazijos direktorius Vidmantas Vitkauskas:
- Vadovauja Gimnazijos komandos darbui.
- Užtikrina, kad, nesant kurio nors Gimnazijos komandos nario, jo funkcijoms krizės valdyme atlikti būtų paskirtas kitas Gimnazijos darbuotojas.
- Užtikrina, kad Gimnazijos komandos nariams dalyvaujant krizės valdymo veikloje būtų paskirti asmenys jų tiesioginiam darbui dirbti.
- Rūpinasi, kad Gimnazijos komandos nariai ir kiti Gimnazijos darbuotojai, paskirti jų funkcijoms krizės valdyme atlikti, įgytų krizės valdymo kompetencijų ir nuolat (ne rečiau kaip kartą per metus po 4 akademines valandas) tobulintų kvalifikaciją šioje srityje.
- Inicijuoja Gimnazijos komandos posėdžius krizės valdymo klausimams svarstyti. Gimnazijos komandos posėdžiai krizės valdymo organizaciniams klausimams (Gimnazijos komandos narių funkcijoms krizės valdyme pasiskirstyti, preliminariam krizės valdymo veiksmų planui sudaryti, planuoti dalyvauti kvalifikacijos tobulinimo renginiuose, pasidalinti patirtimi ir kita) aptarti organizuojami pagal poreikį, bet ne rečiau kaip 2 kartus per metus.
- Įvykus krizei, nedelsiant informuoja Skyrių. prireikus – kitas institucijas (savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyrių ar kitas).
- Įvykus krizei, susisiekia su nukentėjusio asmens artimaisiais ir (ar) policija, patikslina krizės faktus, aptaria su asmens artimaisiais, kokia informacija apie krizę bus pateikta Gimnazijos bendruomenei (Gimnazijos administracijai, mokytojams, mokiniams, mokinių tėvams (globėjams, rūpintojams).
- Krizės metu nedelsiant sušaukia ir informuoja apie krizę Gimnazijos komandą ir Komisiją.
- Informuoja Gimnazijos administraciją ir mokytojus apie krizės valdymo organizavimo veiksmus ir pateikia informaciją apie krizę Gimnazijos darbuotojams, užtikrina, kad mokytojai nedelsiant (ne vėliau kaip kitą ugdymo dieną) vienu metu, mažoms mokinių grupėms (klasėse) praneštų informaciją apie krizę. Esant poreikiui, pateikia informaciją žiniasklaidai.
- Iškvietus PPT informuoja Skyrių.
- Mokinio ir (ar) Gimnazijos darbuotojo mirties atveju pasirūpina, kad jo asmens duomenys būtų pašalinami iš žurnalų, sąrašų, kompiuterių ir kita. mirusiojo daiktus perduoda artimiesiems.
- Vertina Gimnazijos komandos narių, gimnazijos mokytojų ir kitų darbuotojų veiklą ir veiksmų efektyvumą.
Komandos vadovo pavaduotoja – gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Loreta Žilinskienė, atsakinga už komandos veiklos ir komunikacinių priemonių organizavimą bei koordinavimą nesant krizei situacijai ir bendravimą su žiniasklaida kilus krizei:
- Koordinuoja komandos veiklą, inicijuoja ir organizuoja komandos narių mokymus, reguliarius veiksmų instruktažus.
- Padeda vadovui organizuoti Gimnazijos komandos posėdžius krizės valdymo klausimams svarstyti.
- Reguliariai atnaujina Gimnazijos komandos narių ir PPT kontaktus ir užtikrina jų prieinamumą Gimnazijos komandos nariams ir Gimnazijos bendruomenei.
- Išsiunčia (arba kitais būdais pateikia informaciją) apie krizę mokinių tėvams (globėjams, rūpintojams).
- Palaiko ryšius su žiniasklaidos priemonėmis, teikia jų atstovams oficialią informaciją apie krizę.
- Bendrai su gimnazijos vaiko gerovės komisija vykdo prevencinę veiklą, mokinių tėvų švietimą.
- Palaiko ryšius su įvairiomis institucijomis atsakingomis už krizių valdymą, operatyvios pagalbos teikimą, krizių lokalizavimą ir pan.
- Vertina bendravimo su žiniasklaida efektyvumą.
Komandos narė – gimnazijos psichologė Lina Labatmedienė, atsakinga už psichologinės pagalbos organizavimą ir (ar) teikimą:
- Įvykus krizei, vertina situaciją Gimnazijoje (labiausiai krizės paveiktus Gimnazijos bendruomenės narius, bendrą Gimnazijos bendruomenės mikroklimatą, psichologinės pagalbos teikimo poreikį) ir Gimnazijos vidinius resursus, reikalingus psichologinei pagalbai teikti.
- Bendradarbiaudama su Skyriumi organizuoja psichologinės pagalbos Gimnazijos bendruomenei teikimo priemones (teikėjus, patalpas, laiką).
- Labiausiai krizės paveiktiems Gimnazijos bendruomenės nariams siūlo psichologinę pagalbą ir (ar) teikia informaciją apie psichologinės pagalbos teikėją (-us) ir (ar) teikia psichologinę pagalbą Gimnazijos bendruomenės nariams (rengia pokalbius su Gimnazijos bendruomenės nariais, konsultuoja Gimnazijos bendruomenės narius individualiai ar grupėmis).
Komandos narė – gimnazijos socialinė pedagogė Gintarė Orintienė, atsakinga už komunikaciją:
- Bendradarbiaudama su Komisija, PPT ar Skyriumi ir Gimnazijos komandos vadovu, parengia informacijos apie krizę tekstą, kuris bus skirtas Gimnazijos bendruomenei, prireikus ir žiniasklaidai, bei pateikia šią informaciją Gimnazijos komandos vadovui.
- Konsultuoja Gimnazijos komandos vadovą, mokytojus, kaip informuoti apie krizę mokinius ir žiniasklaidą.
- Paruošia informaciją apie krizę mokinių tėvams (globėjams, rūpintojams).
Komandos narys – direktoriaus pavaduotojas ūkio reikalams Juozas Stasiukonis, atsakingas už saugumo priemonių organizavimą:
- Esant krizei, susijusiai su realia ar suvokiama grėsme Gimnazijos bendruomenės narių civiliniam saugumui, nedelsiant imasi priemonių, užtikrinančių Gimnazijos bendruomenės narių saugumą, ir informuoja Gimnazijos komandos vadovą ar jo pavaduotoją, prireikus iškviečia policiją ir (ar) priešgaisrinę gelbėjimo tarnybą (bendrosios pagalbos telefonu 112).
- Po krizės vertina saugumo priemonių efektyvumą.
Komandos nariai – gimnazijoje dirbanti sveikatos priežiūros specialistė ir gimnazijos fizinio ugdymo mokytojas Eimantas Petrulevičius – už pirmosios medicininės pagalbos ir pagalbos nukentėjusiems organizavimą:
- Esant realiai ar suvokiamai grėsmei Gimnazijos bendruomenės narių sveikatai ir (ar) gyvybei, nedelsiant nustato sužeistus Gimnazijos bendruomenės narius, inicijuoja pirmosios medicininės pagalbos teikimą ir informuoja Gimnazijos komandos vadovą ar jo pavaduotoją, prireikus iškviečia greitąją medicinos pagalbą (bendrosios pagalbos telefonu 112).
- Rūpinasi, kad krizės atveju būtų priemonių, reikalingų pirmajai medicininei pagalbai suteikti.
- Numato vietą (-as) Gimnazijoje, kur galėtų būti teikiama pirmoji medicininė pagalba.
- Padeda nukentėjusiems išeiti arba organizuoja jų išnešimą iš pavojingos zonos.
- Po krizės vertina pirmosios pagalbos organizavimo efektyvumą.
Už mokinių saugumą ugdomojo proceso metu atsakingi klasių vadovai ir mokytojai:
1. Supažindina klasės mokinius su šiomis taisyklėmis, Gimnazijos komanda ir pagrindinėmis komandos narių funkcijomis.
2. Reguliariai organizuoja įvairius prevencinius pokalbius su savo ugdytiniais, mokiniais ir jų tėvais (globėjais rūpintojais).
3. Kilus krizei:
- Suteikia bet kokią reikiamą ir būtiną pirminę pagalbą krizės metu nukentėjusiems asmenims, pagal susidariusią situaciją imasi skubių priemonių saugiai iš patalpų evakuoti mokinius.
- Pagal galimybę pats asmeniškai arba per kitus asmenis nedelsdamas apie susidariusią situaciją informuoja gimnazijos vadovus arba Gimnazijos komandos narius arba raštinės darbuotojus arba gimnazijoje budinčius asmenis.
- Nebendrauja su žiniasklaida ir neteikia jokios informacijos apie kilusią krizę.
- Bendraudamas su mokiniais, jų tėvais, gimnazijos darbuotojais ar kitais išorės
- Asmenimis neleidžia sklisti gandams, susilaiko nuo asmeninių vertinimų ir komentarų.
- Pagal galimybę, naudodamiesi oficialia informacija, atsako į mokinių klausimus, juos nuramina, mobilizuoja.
- Sudaro galimybę mokiniams laisvai reikšti emocijas, bet neleidžia kilti panikai ir plisti subjektyvioms krizės interpretacijoms.
- Identifikuoja mokinius, kuriems reikia pagalbos, apie tokius mokinius informuoja Gimnazijos komandos narius.
- Palaiko ryšius su mokinių tėvais.
- Suteikia informaciją kur ir kaip mokiniai bei tėvai gali gauti pagalbą.